Які наслідки вживання амфетаміну через ніс

Психостимулятори - Група наркотиків, до якої належить амфетамін, або фен. Це рекреаційний психоактивний наркотик, похідний від фенілетиламіну. Анорексигенний засіб стимулює центральну нервову систему. Викид нейромедіаторів запускає механізм на організм і свідомість.


Після вживання відчувається приплив сил, з'являється енергія. Проходить сонливість та голод. Людина, що вживає наркотик, обов'язково скаже, що вдихання амфетаміну через ніс – це забава і взагалі не небезпечне для організму. Але чи це так?

Вживання амфетаміну через ніс

Залежна людина твердо впевнена, що лише підшкірні чи внутрішньом'язові ін'єкції наркотику викликають звикання та проблеми зі здоров'ям. А вживання наркотичного порошку через ніс не має жодних наслідків.


Вдихнувши амфетамін, наркозалежний відчуває в носі поколювання, навіть печіння. Ейфоричний ефект настає дуже швидко.


Вжив фен дуже легко розпізнати. Розширені зіниці, мова невиразна і нерозбірлива – при цьому надмірна балакучість. Амфетамін, що вжив, гіперактивний, але рухи здадуться різкими і рваними, як у людини з порушенням вестибулярного апарату.

Наслідки вживання амфетаміну через ніс

Насамперед наркотик випалює слизову оболонку носа. А це пошкодження носової перегородки, порушення кровообігу. Як наслідок – кровотеча, непритомність.


Амфетамін, що вжив, завжди хоче повторити ефект кайфу. Але організм встигає звикнути до наркотику, тому залежний підвищує дозу. Це практично гарантована загроза передозування з можливим крововиливом.


Неминучими є розлади психіки, зокрема галюцинації. Залежний стає агресивним та нервовим. Це небезпечно для оточуючих.


Зовнішній вигляд та самопочуття залежного значно змінюється:

  • сухе, ламке та тьмяне волосся;
  • жирна, бліда шкіра;
  • тремор кінцівок;
  • аритмія;
  • мігрені;
  • задишка;
  • загальна слабкість.

Абстинентний синдром після психостимуляторів дуже схожий на інтоксикацію етанолом.

Лікування наркотичної залежності

Вживання амфетаміну чинить на організм людини руйнівну дію. Якщо ви або ваша близька людина пристрастилася до вживання психостимулятора через ніс, то обстеження та лікування необхідне.


Першу необхідну допомогу можна отримати у домашніх умовах:

  • прийняти контрастний душ
  • підкріпитися поживним бульйоном
  • пити воду із сіллю або розчини для пероральної регідратації
  • їсти свіжі фрукти, овочі або ягоди щоб організм отримав порцію вітамінів

І обов'язково звернутися до клініки “Пальміра Плюс”. Можна викликати нарколога додому у разі потреби. А також отримати консультацію телефоном. Дзвінки приймаються цілодобово.


Залежність від наркотиків та психостимуляторів – смертельно небезпечне захоплення для людини. Не варто ризикувати своїм життям чи безпекою оточуючих. За перших ознак залежності відразу звертайтеся до нарколога.

Автор:
Попандопуло Павло Миколайович
Лікар нарколог, психіатр
Оцініть статтю
5/5
5.0